بزرگترین قلبی که تاکنون دیده شده، در موزه «رویال اونتاریو» در شهر تورنتوی کانادا به نمایش در آمد و به بازدیدکنندگان کنجکاو این فرصت را می دهد تا این عضو نادر را از نزدیک ببینند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 02

به گزارش رویترز، این قلب بزرگ به یکی از دو نهنگ آبی تعلق داشت که سه سال پیش جسدشان در سواحل «تروائوت ریور» در استان های نیوفاندلند و لابرادور کانادا پیدا شده بود.
اندازه ابعاد این قلب حدود یک و نیم در دو متر است و وزن آن قبل از بیرون آوردن از بدن نهنگ حداقل ۱۸۱ کیلوگرم تخمین زده شد.

برتون لیم، دستیار مسئول بخش پستاندارشناسی موزه به خبرگزاری رویترز گفت: «بعضی از دایناسورها مثل خزنده پایان، طولشان بیشتر است، ولی از نظر وزن نهنگ آبی سنگین ترین موجود زنده روی زمین است و البته قلبش نیز بزرگترین قلب.»

قلب نهنگ آبی برای پلاستینه شدن به شهر برندنبرگ آلمان فرستاده شد. پلاستینه شدن، روشی در کالبدشناسی برای محفوظ نگه داشتن قطعات تن انسان است.

برای پلاستینه شدن قلب ابتدا آن را با فرمالدهید (یا متانال) پمپ زدند تا از پوسیدگی آن جلوگیری شود. سپس آن را برای شش ماه در آستون خیس دادند تا آستون جایگزین مولکول های آب داخل بافت قلب شود چون آب می تواند باعث گندیدن بافت شود. بعد از آن قلب را در محلول سیلیکون پولیمر غوطه ور کرده و آن را در یک محفظه مکنده قرار دادند که باعث خروج استون از قلب و جایگزین شدن پولیمر شد.

پیدا کردن جسد نهنگ های آبی در ساحل خیلی نادر است و چون نسبت به دیگر گونه های نهنگ چربی کمتری دارند، اغلب هنگام مرگ زیر آب می روند.
برچسب: قلب ، تورنتو ، نهنگ آبی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۹.۲۴°
بیشینه:۲۰.۰۱°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۲.۰۶ km/h
رطوبت:۱۴%
 
۲۰.۰۱ | ۱۹.۲۴