شرکت خودروسازی بی ام وی آلمان، با همکاری اینتل آمریکا و "موبیلیه" اسرائیل خودروی برقی و تمام اتوماتیک تازه ای تولید می کند که برای هدایت نیازی به راننده ندارد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 05





مدیران سه شرکت بی ام وی آلمان، اینتل آمریکا و موبیله اسرائیل قرار است روز جمعه این هفته جزئیات همکاری خود و ویژگی های خودروی تمام اتوماتیک و خودرانی را که قرار است با مشارکت یکدیگر تولید کنند به آگاهی افکار عمومی برسانند.

به گفته "کلاوس فرولیش" عضو هیئت مدیره بی ام وی، تولید یک خودروی خودران لوکس از یک سال پیش به گرانی گاه فعالیت شرکت بی ام وی آلمان تبدیل شده است. پروژه تولید این خودرو با عنوان "خودروی الکترونیکی آینده" یا "آی نکست"، در ماه آوریل سال ۲۰۱۶ معرفی شد.


نخستین بی ام وی خودران قرار است در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شود.

بی ام وی سال ها است با شرکت اینتل آمریکا همکاری می کند. این شرکت در زمینه تولید چیپ های کامپیوتری تخصص دارد.

شرکت اسرائیلی موبیلیه نیز، از سال ۲۰۰۷ میلادی به یکی از تامین کنندگان مهم قطعات بی ام وی تبدیل شده است. این شرکت در زمینه تولید نرم افزارهای پیچیده تخصص دارد. موبیلیه که پیش تر با جنرال موتورز آمریکا همکاری داشته در آغاز سال جاری همکاری خود را با فولکس واگن نیز آغاز کرد.

شرکت اسرائیلی کمک می کند تا با نصب دوربین در خودرو، نقشه های رهیاب بدون وقفه در کامپیوتر هدایت کننده خودروهای خودران نو شوند.

فولکس واگن اعلام کرده که قصد دارد در تولید انبوه خودروهای خودران پیشقدم باشد، اما بی ام و تولید این نوع خودروها را در بخش لوکس هدف قرار داده است.

موفقیت بیشتر خودروسازان آلمان در دو سال گذشته

خبر همکاری سه شرکت آلمانی، آمریکائی و اسرائیلی همزمان با انتشار کارنامه صنایع خودروسازی آلمان در سال ۲۰۱۵ منتشر شده است.

این صنایع در سال ۲۰۱۵ روی هم ۵ میلیون و ۷۰۳ هزار خودرو تولید کردند که ۲ درصد بیش از سال ۲۰۱۴ بود. 

میزان صادرت خودروسازی آلمان نیز در سال ۲۰۱۵ با سه درصد افزایش به ۴ میلیون و ۴۱۰ هزار دستگاه رسید. در این سال در بازار داخلی آلمان ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار خودروی شخصی به فروش رسید. این رقم رکورد شش ساله را شکست.

آمار تولید و صادرات و فروش صنایع خودروسازی آلمان برای سال ۲۰۱۶ هنوز منتشر نشده است، اما اتحادیه صنایع خودروسازی از موفقیت باز هم بیشتر سخن می گوید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۲.۲۲°
بیشینه:۱۲.۴۱°
وضعيت:نيمه ابري
سرعت باد:۶.۱۷ km/h
رطوبت:۲۶%
 
۱۲.۴۱ | ۱۲.۲۲
تصاویر