آن چه که تمام مدیران موفق دنیا به اتفاق آرا بر آن تاکید دارند اهمیت نیروی انسانی است. موفق ترین مدیران امروز جهان بیش از هر چیز از اهمیت ارتباط موثر با کارکنان و توشیق کار تیمی و ایجاد محیط کار سرشار از انرژی، نوآوری و خلاقیت سخن می گویند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۷ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - 2017 February 07

همه ما سرعت را دوست داریم. ما وقت مطالعه نداریم. امروزه جهان چنان به سرعت پیش می رود و تغییر می کند که درست همان موقع که ما داریم چیزی یاد می گیریم می بینیم جهان از بعضی جهات تغییر کرده است. بنابراین ما در هر حوزه ای اطلاعات کم حجم ولی مفید و روشنی لازم داریم که چکیده کلام را به ما بگوید و تا قبل از رسیدن اطلاعات جدید بعدی ما را به سطح جدیدی از آگاهی و عمل برساند. 

در حوزه کسب و کار، آن چه مسلم است این است که همه دوست دارند شرکت یا موسسه شان جزو موفق ترین ها باشد. سهام شرکتشان دست به دست بچرخد و سرمایه گذاران برای آن سر و دست بشکنند و هر سال شرکتشان ترقی کند. تولید بیشتر، تولید بهتر و برتر، فروش بالا و محبوبیت در بین مشتریان، همگی از آرزوها و خواسته های یک مدیر است.



یک مدیر موسسه یا شرکت و یا تیم فوتبال... همه خواهان پیروزی هستند اما آیا پیروزی فقط با کار بیشتر ممکن است؟ یا ثروت و سرمایه بیشتر، یا تجهیزات و امکانات پیشرفته تر؟ یا فقط با نیروهای تحصیل کرده؟ خیر. امروز، در همه کشورهای جهان ساعت ها کلاس درسی با موضوع مدیر و مدیریت برگزار می شود و در موسسات و دانشگاه ها تعریف های مختلف از مدیریت عنوان می شود. 

اما آن چه که تمام مدیران موفق دنیا به اتفاق آرا بر آن تاکید دارند اهمیت نیروی انسانی است. موفق ترین مدیران امروز جهان بیش از هر چیز از اهمیت ارتباط موثر با کارکنان و توشیق کار تیمی و ایجاد محیط کار سرشار از انرژی، نوآوری و خلاقیت سخن می گویند. هیچ میزان سرمایه یا پیشرفته ترین دستگاه های تکنولوژی نیم تواند جای رابطه درست بین مدیر و کارکنان را بگیرد و نقشی بیشس از آن در موفقیت شرکت یا موسسه ایفا کند. در این جا ده راهبرد کلیدی برای مدیریت موفق را از زبان برترین مدیران جهان می خوانید.

1 – امروزه مردم دنبال چیزی بیش از پول هستند. مردم می خواهند با آنها مثل انسان رفتار بشود. شاید این بدیهی به نظر برسد اما بیشتر کارفرماها هنوز این را نفهمیده اند. «میچل تال، مدیر عامل شرکت اپیکور»

2 – همه متوجه شده اند افرادی که از کارشان لذت می برند یا کارشان را معنی دار می بینند، چه انرژی خارق العاده ای دارند و چقدر می توانند به موفقیت شرکت کمک کنند. «چارلز گارفیلد، مدیرعامل شرکت ادوانس ساینس»

3 – با کارکنان مثل شریک رفتار کنید تا آنها هم مثل شریک کار کنند. «فرد آلن، رییس شرکت پیتنی باوز»

4 – شما می توانید رویای شگفت انگیزترین مکان دنیا را در سر بپرورانید، آن را خلق کنید، طراحی کنید و بسازید... اما برای تحقق هر رویایی به انسان ها نیاز دارید. «والت دیزنی»

5 – عالی ترین سطح خدمت از قلب و از ته دل ناشی می شود. پس هر شرکتی که به قلب کارکنان خود راه یابد، بهترین خدمت را ارایه خواهد داد. «هال روزنبالت، مدیرعالم روزنبالت اینترنشنال»

6 – چگونگی برخورد یک شرکت با اشتباهات درواقع توانایی آن در استفاده از بهترین عقاید و استعدادهای کارکنان را نشان می دهد. وقتی کارکنان بدانند که اشتباهات آنها مجازات نخواهد شد فضایی به وجود می آید که آنها به ارایه نظرات خود تشویق می شوند و تغییراتی را پیشنهاد می کنند. این عامل مهمی در موفقیت بلندمدت یک شرکت است. «بیل گیتس، مدیرعامل مایکروسافت»

7 – در عصر صنعت، مدیر شرکت در راس هرم می نشست و قرار نبود به حرف هیچ کس گوش بدهد... ولی در عصر اطلاعات شما باید به عقاید افراد، صرف نظر از جایگاه آنها در سازمان گوش بدهید. «جان اسکالی،مدیرعامل سابق اپل»

8 – کارهای واقعا بزرگ هرگز توسط یک نفر انجام نمی شود، همیشه توسط یک تیم انجام می شود. «استیو جابز، مدیرعامل فقید اپل»

9 – نسبت میان «ما» به «من» بهترین شاخص رشد سازمان ها محسوب می شود. «لوئین.دی.اگن، مدیر اجرایی سازمان تحقیقات دانشگاهی آمریکا»

10 – اگر می خواهید کسی کار خوبی انجام دهد، کار خوبی به او بدهید تا انجام بدهد. «فردریک هرزبرگ، نظریه پرداز اصول مدیریت»

همچنین:

*افردی را استخدام کنید که بهتر و باهوش تر از خودتان باشند.

*تعهد بدهید و به آن عمل کنید.

*همیشه به گفته هایتان عمل کنید.

*به اخلاقیات پایبند باشید.

*همیشه با گشاده رویی از ایده های تازه استقبال کنید.

*از طریق نمونه گذاشتن رهبری کنید.

*خود مدیران هم لازم است واقعا کار کنند.

*اجازه دهید کارمندان توانمند و قابل، در منزل کار کنند و برنامه ریزی خود را داشته باشند.

*برای کارآیی پول بدهید نه برای مدرک و عنوان.

*شریک غم ها و شادی ها باشید.

*هرگز به تاج افتخارات امروزتان تکیه نکنید. تاج های افتخار امروز ممکن است گل های پوسیده فردا باشند.



همچنین ثابت شده که وجود عوامل زیر در محیط کار، انرژی و کارآیی کارکنان را افزایش می دهد:

*گل و گیاه

*تابلوی نقاشی

*قالی یا موکت تمیز و غیرمستعمل نور کافی

*فضای کافی

*حریم خصوصی

*وسایل اداری خوب و کارآمد

*محوطه زیبا و چشم نواز

*ناهارخوری مناسب

*سالن ورزش

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :