کد خبر: ۱۷۹
تکنولوژی رایانه در حال متحول کردن تمام زندگی بشر است و این تکنولوژی‌ها در سال ۲۰۱۷ با سرعت بیشتری زندگی ما را متحول می‌کند اما چه تکنولوژی‌هایی در این سال بیشتر رشد خواهند کرد؟
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - 2017 January 28
یکی از مواردی که هم هیجان انگیز است و هم ترسناک، هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی از اصلی ترین تکنولوژی‌هایی است که در سال ۲۰۱۷ رشد قابل توجه پیدا خواهد کرد و باید منتظر خبر‌های فراوانی درباره آن بود.

در سال ۲۰۱۷ مایکروسافت کورتانا و اپل سیری را متحول خواهد کرد اما هیچ کدام از این‌ها رشدی به اندازه الکسا دستیار صوتی آمازون نخواهند داشت. پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۱۷ بیشتر وسایل هوشمند مخصوصا وسایل تعاملی و هوشمند در خانه از دستیار الکسا استفاده کنند.

در نمایشگاه سی آی اس ۲۰۱۷ که میتوان آن را بازتاب دهنده تکنولوژی‌های عرضه شده در سال ۲۰۱۷ دانست شرکت آمازون با دستیار الکسا از همه پیشی گرفته بود.

در آینده نزدیک اشیا هوشمند گسترش خواهند یافت از ربات‌های خانگی تا حتی یخچال و سیستم تهویه مطبوع خانه، تمام این وسایل توسط یک هوش مصنوعی و یک دستیار صوتی کار خواهند کرد.

در خودرو‌ها هم هوش مصنوعی و استفاده از سیستم‌های خود ران در حال افزایش است شرکت تسلا در کنار گوگل فعلا پیشتاز این عرصه هستند البته باقی خودرو سازان و فعالان در عرصه تکنولوژی مانند شرکت اینتل ،آمازون و اپل هم وارد این بازی شده اند.

این تکنولوژی‌ها همانقدر که جذاب هستند ترسناک هم هستند فکر کنید فردی با هک کردن خودرو شما هدایت را به دست گیرد یا با هک هوش مصنوعی ، اختیار خانه را پیدا کند.

فنآوری صفحه نمایش از آن دسته از مواردی هستند که در سال ۲۰۱۷ متحول می‌شوند تلوزیون‌های چهار کی به آرامی‌از حالت لوکس درآمده و همه‌گیر می‌شوند و کیفیت تصاویر موبایل هم افزایش خواهد یافت. در سال ۲۰۱۷ لذت استفاده از کفیت چهار کی در صفحه موبایل قابل دسترس تر می‌شود و استفاده از صفحه نمایش‌های اولد از تلوزیون تا موبایل همه‌گیر خواهد شد. با استفاده از این تکنولوژی دستگاه‌ها باریک‌تر، سبک تر و دارای مصرف انرژی کمتر می‌شوند.

اما تکنولوژی دیگری که در سال ۲۰۱۷ پر شتاب ظاهر خواهد شد واقعیت افزوده است. از هم اکنون مایکروسافت اعلام کرده در بروز رسانی ویندوز ۱۰ بسیاری از موارد مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خواهند بود.

با استفاده از واقعیت افزوده و با استفاده از واقعیت مجازی و عینک‌های مخصوص ، کاربر می‌تواند میزی را از اینترنت انتخاب کند و آن را در فضای داخلی خانه قرار دهد تا ببیند آیا به فضای داخلی خانه هماهنگ است یا نه.

با توسعه پردازنده‌ها در موبایل‌ها می‌توان با قابلیت‌های بیشتری از واقعیت مجازی سه‌بعدی استفاده کرد.

با تکنولوژی در سال ۲۰۱۷ انسان‌ها قوی تر می‌شوند. ربات‌های پوشیدنی در امسال گسترش خواهد یافت و افراد برای کاربرد‌های مختلف می‌توانند ربات‌هایی را بپوشند تا قدرت آن‌ها را افزایش دهد. این ربات‌ها می‌توانند به کمک معلولان حرکتی بیایند و در اختیار مشاغل سخت مانند آتش‌نشان‌ها قرار گیرند.

تحول در باتری‌ها آن چیزی است که از موبایل سازان تا خودرو سازان به دنبال آن هستند از شرکت تسلا تا مرسدس بنز و سامسونگ نتیجه سرمایه گذاری‌های خود را در سال ۲۰۱۷ خواهند دید. و فن‌آوری باتری لیتیوم فلزی در سال ۲۰۱۷ احتمالا دنیای تکنولوژی را کمی‌تکان می‌دهد با این همه شرکت‌ها مختلف سعی خواهند کرد جلوی اتفاقی مانند آتش سوزی را بگیرند تا بلایی که سر سامسونگ آمد سر آن‌ها نیاید.

اما تکنولوژی‌های پوشیدنی یکی دیگر از تحولات بزرگ در سال ۲۰۱۷ است لباس‌هایی که هوشمند هستند یا سعی می‌کنند هوشمند باشند بسیاری امیدوارند تکنولوژی‌های جدید پوشیدنی از کفش گرفته تا کت در سال ۲۰۱۷ از حالت آزمایشگاهی بیشتر به عمل و ابزاری کاربردی نزدیک شوند.

سال ۲۰۱۷ احتمالا سال تحول در سیستم‌های امنیت رایانه‌ای در حوزه شخصی است رمز‌ها به آرامی‌جای خود را به روش‌های بیومتریک مانند تشخیص چهره می‌دهد البته این فناوری‌ها تا همه گیر شدن مسیر درازی در پیش دارند ولی سال ۲۰۱۷ احتمالا تکنولوژی این وسایل توسعه بیشتری خواهد یافت. مهندسان در حال یافتن بهترین راه از طریق روش‌های تشخیص چهره ،الگو‌های حرکتی ،اثر انگشت ، ضربان قلب و ترکیب الگو‌های مختلف هستند و می‌خواهند سیستم‌های مالی و اداری و شخصی را امن تر و غیر قابل نفوذ برای نامحرمان کنند.

چند سال است شرکت‌های خودرو ساز در حال کار برروی خودرو‌های خود ران هستند احتمالا در سال ۲۰۱۷ چندین محصول در این حوزه هم معرفی خواهد شد تا انسان‌ها به آرامی‌با رانندگی خداحافظی کنند. روندی که احتمالا تا سال ۲۰۵۰ طول خواهد کشید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :