کد خبر: ۱۶۳۵
رکورد فروش اینترنتی علی‌بابا شکسته شد:
وب سایت فروش اینترنتی چینی به نام "علی‌بابا" در نخستین ساعت فروش ویژه "روز مجردها"٬ یک میلیارد دلار فروش کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 14

 

این فروش که معادل ۶۹ میلیارد یوآن است برای این سایت یک رکورد محسوب می‌شود و ۲۱ درصد از فروش این سایت در نخستین ساعت روز مجردها در سال گذشته بیشتر بوده است.

"روز مجردها" یک روز ویژه در چین است که در آن مجردها٬ مجرد بودن را جشن می‌گیرند. روز ۱۱ نوامبر هم به همین جهت انتخاب شده که در تقویم میلادی به شکل ۱۱/۱۱ نوشته می‌شود و عدد یک در آن تکرار شده است.

فروش اینترنتی سایت علی‌بابا تا ساعت ۱۰ بامداد روز یکشنبه به وقت محلی به مرز ۲۰ میلیارد دلار رسید.

میزان فروش اینترنتی در روز مجردها در سال ۲۰۱۷ نیز یک رکورد جهانی بود و عملا این روز به بزرگترین روز اینترنتی جهان تبدیل شد.

فروش یک میلیارد دلاری سایت علی‌بابا در نخستین ساعت این روز رخ داده و این فروش ویژه به همراه تخفیف‌های مخصوص این روز٬ ۲۳ ساعت دیگر ادامه دارد.

فروش ویژه روز مجردها در سایت علی‌بابا٬ با برپایی یک جشن آغاز شد که در آن ماریا کری خواننده سرشناس آمریکایی نیز برنامه اجرا کرد.

این فروش احتمالا آخرین فروش ویژه سایت علی‌بابا در دوره‌ای است که جک ما٬ بنیانگذار این شرکت عظیم چینی هنوز اداره آن را بر عهده دارد. در ماه سپتامبر اعلام شد که آقای جک از سال ۲۰۱۹ میلادی از ریاست این شرکت کنار خواهد رفت.

به رغم اینکه فروش سایت علی‌بابا به شکل با ثباتی در سال جاری افزایش داشت٬ ارزش سهام این شرکت ۱۶ درصد کاهش پیدا کرد. نگرانی‌ها درباره جنگ تجاری چین و آمریکا به عنوان دلیل اصلی کاهش سهام علی‌بابا بیان شد.

به گفته گروه تجاری علی‌بابا٬ در جریان فروش ویژه روز مجردها در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۸۰ هزار شرکت مختلف تولیدکننده٬ اجناس خود را عرضه کرده‌اند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۳.۲۳°
بیشینه:۱۳.۲۳°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۴.۱۲ km/h
رطوبت:۳۳%
 
۱۳.۲۳ | ۱۳.۲۳
تصاویر