امیل راتلبند شهروند اهل کشور هلند که به حرفه "مربی مثبت‌نگری" مشغول به کار است، شکایتی به مراجع حقوقی این کشور تسلیم کرده تا سن قانونی‌اش را ۲۰ سال کاهش داده و بتواند با سن کمتر در وبسایت‌های دوست‌یابی از شانس بیشتری برخوردار شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 10

 

وی در پرونده حقوقی‌اش تقاضا کرده تا تاریخ تولدش از ۱۱ مارس ۱۹۴۹ به ۱۱ مارس ۱۹۶۹ تغییر یابد.

آقای راتلبند گفته: "ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که می‌توانیم نام و جنسیت خود را تغییر دهیم، بر همین اساس چرا نمی‌توانیم در مورد سن‌مان هم تصمیم بگیریم؟"

براساس گزارش رسانه‌های محلی، دادگاهی در شهر آرنهم هلند قرار است در خصوص این پرونده اعلام رای کند. مقامات رسمی چندان نسبت به موفقیت این پرونده مطمئن نیستند و معتقدند که هیچگونه اهرم قانونی برای انجام چنین تغییری در تاریخ تولد وجود ندارد.

یکی از قضات این پرونده سوال کرده که تکلیف ۲۰ سالی که آقای راتلبند درصدد پاک کردن آن است چه خواهد شد: "در این مدت پدر و مادر وی از چه کسی مراقبت کرده بودند؟"

در مقابل آقای راتلبند معتقد است که به خاطر سنش، علیه او تبعیض اعمال می‌شود و این مسئله بر موقعیت شغلی و استخدامی وی و یا شانس استفاده‌اش از پلتفرم‌های دوست یابی مانند "تیندر" تاثیرات منفی گذاشته است.

وی گفته: وقتی من ۶۹ ساله باشم دچار محدودیت‌های متعددی هستم اما اگر ۴۹ ساله باشم، آنوقت می‌توانم خانه جدیدی بخرم یا خودرو دیگری را رانندگی کنم و ساعات کار بیشتری داشته باشم.

آقای راتلبند می‌گوید: "وقتی من در تیندر هستم با سن ۶۹ سال از هیچکس پاسخی نمی‌گیرم اما اگر با قیافه امروزم ۴۹ ساله باشم، آنوقت در یک موقعیت عالی قرار می‌گیرم".

یکی دیگر از ادله آقای راتلبند اشاره به نظر پزشکانش است که به او گفته‌اند بدن یک فرد ۴۵ ساله را دارد و خودش معتقد است که یک "خدای جوان" است.

او در خصوص دلیل این کارش گفته که سال گذشته روزی خود را در مقابل آیینه دیده و تصمیم به انجام این تغییر سن گرفته است. وی توضیح می‌دهد که دلیلش نه به خاطر پیر شدن که به خاطر نهایت استفاده از باقیمانده عمرش است.

آقای راتلبند همچنین گفته در صورتی که دادگاه به نفع وی رای دهد، بازنشستگی با سن قبلی را نخواهد پذیرفت.

قانون اساسی کشور هلند به طور واضح تبعیض در زمینه شغل براساس سن را ممنوع کرده است.

آقای راتلبند در یک سال گذشته بودایی شده و کلاس‌های آموزشی وی مورد توجه رسانه‎‌ها قرار گرفته است. او همچنین در دوبله انیمیشن "ماشین‌ها ۲" به زبان هلندی از زبان یکی از خودروها صحبت می‌کند.

برچسب: کاهش سن ، هلند
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۲.۲۲°
بیشینه:۱۲.۶°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۵.۱۴ km/h
رطوبت:۱۰%
 
۱۲.۶ | ۱۲.۲۲
تصاویر