استفاده از اینفلوینسر ها یک روش خوب و سریع برای رسیدن به جامعه هدف مورد نظر است. برای تبلیغات موثر و پایدار و جذب مشتری باید از افرادی که روی آن‌ ها تاثیر می‌ گذارند استفاده کرد و با اجرای کمپین به آن سرعت بخشید .
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 07

 

نکته‌ هایی برای اجرای کمپین‌ های اینفلوینسر مارکتینگ
اینفلوینسر مارکتینگ این روز ها به یکی از روش‎ های پر طرفدار بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است. با توجه به اهمیت و گسترش شبکه‌ های اجتماعی میان مردم ، این رسانه‌ ها کانال‌ های موثری برای تبلیغات هستند. استفاده از اینفلوینسر ها یک روش خوب و سریع برای رسیدن به جامعه هدف موردنظر است.

برای تبلیغات موثر و پایدار و جذب مشتری باید از افرادی که روی آن‌ ها تاثیر می‌ گذارند استفاده کرد.

۱ . تعیین اهداف
قبل از اجرای کمپین ، باید هدف‌ تان در این مورد را مشخص کنید. در واقع باید به این سوال پاسخ دهید: شما چه نیازی دارید که با اجرای کمپین سعی در بر طرف کردن آن هستید ؟ براساس کسب و کار و موقعیت‌ تان اهداف مختلفی برای اجرای کمپین‌ ها وجود دارند مثل آگاهی از کسب و کار ، برند و محصول ، افزایش میزان فروش ، بالا بردن مخاطبان ، افزایش تماس‌ های ورودی ، افزایش ترافیک وب سایت ، بالا رفتن دانلود و غیره.

۲ . تعیین طرح و برنامه‌ریزی کمپین
بدون برنامه و تعریف یک استراتژی هیچ کمپینی موفق نمی‌ شود. شما باید برای کمپین خود استراتژی را تعریف کنید تا بر اساس آن برنامه خود را اجرا کنید. برای نوشتن استراتژی اینفلوینسر مارکتینگ ، در ابتدا شما باید اهداف بازاریابی خود را شناسایی کرده و سپس جامعه هدف‌ تان را مشخص کنید.

در مرحله بعد تعیین کانال‌ها و روش‌های بازاریابی دیجیتال اهمیت دارد. برنامه‌ ریزی و تدوین استراتژی برای اجرای کمپین گام بعدی شما در نوشتن استراتژی است. در نهایت استراتژی نوشته شده را اجرا و تحلیل کنید.

۳ . انتخاب اینفلوینسر مناسب
در زمان نوشتن استراتژی برای کمپین تان به شناختی از جامعه هدف ‎تان دست پیدا خواهید کرد. براساس مخاطبان مورد نظر ، اینفلوینسرهای مناسب با آن‌ ها را انتخاب کنید. شما باید بدانید که مخاطبان شما چه اینفلوینسر هایی را دنبال می‌ کنند.

این موضوع دارای اهمیتی بسیار است. با انتخاب اینفلوینسر مناسب به جامعه بزرگی از مخاطبان دست پیدا خواهید کرد.

اینفلوینسر نماینده برند ، کسب و کار و محصول شما میان مردم خواهد بود ، بنابراین باید در انتخاب آن‌ ها دقت کنید. قبل از انتخاب می‌ توانید پروفایل‌ های آن‌ ها را بررسی کنید ؛ میزان فعالیت‌ شان چقدر است ؟ چه نوع مطالبی را منتشر می‌ کنند؟ آیا در مطبوعات و فضای اینترنت اعتبار نامناسبی دارند ؟ آیا مطالب منتشر شده از سوی او به برند ، کسب و کار و محصول شما آسیب می‌زند یا خیر ؟ آیا آن‌ ها از ادبیات مودبانه استفاده می‌کنند ؟

۴ . تولید محتوا را به اینفلوینسرها بسپارید
اینفلوینسر ها قبل از همکاری با شما ، نسبت به مخاطبان خود به شناختی دست پیدا کرده‌ اند. این موضوع باعث شده است که بدانند چه محتوایی را منتشر کنند تا مخاطبان جذب آن‌ ها شوند. بنابراین با آگاهی از این موضوع بهتر است اینفلوینسر ها را در تولید محتوا آزاد بگذارید تا در این زمینه خلاق باشند.

محدود نکردن آن‌ ها باعث ایجاد شور و اشتیاق در آن‌ ها می‌ شود به طوری که خود را به نوعی شریک شما می‌دانند و سعی می‌ کنند تا بهترین محتوا را برای شما ایجاد کنند. البته باید درباره اهداف و موارد مهم به آن ها توضیح دهید و اینفلوینسر ها را رها نکنید. سعی کنید به عنوان راهنما و مشاور در کنارشان به آن ها کمک کنید و روی کار آن‌ ها نظارت داشته باشید.

۵ . ایجاد تعامل
با یک کمپین ساده یا دورهمی با اینفلوینسر های خود وارد تعامل و ایجاد ارتباط شوید. وقتی آن‌ ها درباره کار با شما اعتماد داشته باشند ، در کمپین‌ های بعدی راحت‌ تر با شما ارتباط برقرار می‌ کنند. این تعامل باعث می‌ شود که همکاری مداومی را با اینفلوینسر ها ایجاد کنید.

با ایجاد تعامل ، اینفلوینسر ها نسبت به برند شما اشتیاق پیدا می‌کنند و در تولید محتوا خلاق‌ تر می‌ شوند.

۶ . تحلیل محتوا
پس از انتشار محتوا از طریق اینفلوینسر های موردنظر ، آن‌ ها را تحلیل کنید تا به میزان تاثیر گذاری‌ شان روی اهداف انتخابی آگاه شوید. در صورت تاثیر مثبت می‌ توانید روش‌ های دیگر را نیز امتحان کنید. اگر به نتیجه مطلوب هم نرسیدید ، نگران نباشید. شما می‌توانید محتوای خود را تغییر دهید تا به هدف‌ های مورد نظرتان برسید.

۷ . ارزیابی کمپین
پس از اجرای کمپین ، نتایج بدست آمده را با استفاده از ابزار های مناسب تحلیل کنید. با تجزیه و تحلیل داده‌ های به دست آمده ، از میزان تاثیر گذاری اینفلوینسر ها روی اهداف تعیین شده آگاه می‌ شوید. در اینفلوینسر مارکتینگ هم مانند دیگر روش‌ های بازاریابی ، شما باید نتایج به دست آمده را ارزیابی کنید. این ارزیابی به شما کمک می‌ کند تا بتوانید استراتژی خود را کامل‌تر و پیشرفته‌تر کنید و یا حتی اهداف خود را برای رسیدن به ارزشی که می‌ خواهید تغییر دهید.

نتیجه
در نظر داشته باشید که برای اجرای کمپین‌ های اینفلوینسر مارکتینگ نکات زیادی وجود دارد. همچنین به برخی از موارد بر اساس تجربه دست پیدا خواهید کرد. اما توجه و عملی کردن این نکات شما را در رسیدن به موفقیت یاری می‌‎ کند. این روش‌ ها شیوه‌ هایی مناسب برای انواع کسب و کارها هستند.

منبع: ستاک

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :