معاون سابق آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: عدم بازار کار و وضعیت اقتصادی کشور در برخی از رشته های پزشکی موجب شده موضوع انتخاب رشته در بین دانشجویان اهمیت پیدا کند چرا که سرنوشت آنان را متحول می کند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 06

 

دکتر همایون نادریان با بیان اینکه در جامعه ما رشته‌های پزشکی و مهندسی جزو پول‌سازترین رشته‌ها محسوب می‌شوند افزود: شرایط فرهنگی جامعه و خانواده ها نقش اساسی در انتخاب رشته پزشکی دارند و به خاطر لقب و عناوین پرآوازه رشته‌ پزشکی، فرزند خود را تشویق به انتخاب این رشته می‌کنند به امید آنکه او را در آینده "خانم دکتر" یا "آقای دکتر" صدا کنند.

دکتر نادریان با بیان اینکه اگر به دنبال تغییر دیدگاه دانشجویان پزشکی هستیم، باید مسئولان برای دیگر رشته‌ها بازار کار مطلوب فراهم کنند گفت: نبود بازار کار مناسب و وضعیت اقتصادی کشور در برخی از رشته های پزشکی موجب شده موضوع انتخاب رشته در بین دانشجویان اهمیت پیدا کند چرا که سرنوشت آنان را متحول می کند. اقدامی که این روزها همکاری دقیق مسئولان را می‌طلبد تا با مطالعه کلان از وضعیت بازار کار هر رشته، تعادل را بین تعداد فارغ التحصیلان در هر رشته و نیاز جامعه فراهم سازند.

وی رشته‌های پزشکی بالینی و دندان پزشکی را دارای بیشترین متقاضی برای ادامه تحصیل در بین دانشجویان دانست و اظهارکرد: به عنوان مثال در دوره های تخصصی رشته‌های پوست و جراحی بیشترین و تغذیه کمترین متقاضی برای دوره تخصصی وجود دارد.

معاون سابق آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ادامه به ناکارآمدی دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه دانشگاه فقط ارایه دهنده مدرک است و هیچ گونه مهارت آموزی، خلاقیت و کارآفرینی، روشهای تولید علم و ثروت به دانشجویان فرا نمی دهند.

نادریان با اشاره به اینکه حرکت دانشگاه ها در سراسر دنیا به سمت دانش و پژوهش و کشف علوم جدید و کاربردی کردن آن در جامعه است، افزود: دانشگاه‌های نسل سوم در این محور قرار دارند و عموما کارآفرین و حل مسائل جامعه با رویکرد علمی و نظام یافته در تعامل با محیط پیرامونی هستند و در این نوع دانشگاه ها محور و مأموریت کانونی نظام دانشگاهی، کارآفرینی است و دانشگاه‌های ما باید به این سمت حرکت کنند.

منبع: ایسنا

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۲۰.۳۹°
بیشینه:۲۰.۳۹°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۲.۰۶ km/h
رطوبت:۲۵%
 
۲۰.۳۹ | ۲۰.۳۹