دیجیتال مارکتینگ یا در واقع همان بازاریابی دیجیتال نوعی از بازاریابی است که با استفاده از ابزار های الکترونیکی از قبیل رایانه و تلفن های هوشمند و یا به کمک کانال ها و بستر های الکترونیکی از جمله وب سایت ، پست الکترونیک و شبکه های اجتماعی مانند تلگرام به معرفی محصولات و خدمات مورد نظر می پردازد و از این طریق مشتری خود را جذب می نماید.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 16
تامی کانیزارو مشاور بازاریابی IBM این گونه به تعریف بازاریابی الکترونیک می پردازد : ” هر تاکتیکی که امروزه در دنیا در زمینه بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد ، دارای نسخه دیجیتال نیز می باشد. این همان بازاریابی الکترونیکی است ".

بکی اورت یکی از استراتژیس های بازاریابی محتوا در دانشگاه کاپلا ، ارائه محتوای خود به وسیله ابزار های دیجیتالی را دیجیتال مارکتینگ می داند.

در نظر سنجی که در سال ۲۰۱۲ انجام شد ، نتایج نشان داد که استفاده از این تاکتیک برای معرفی محصول و جذب مشتری رشد بسیاری داشته است.

در این نوع بازاریابی پیام هایی برای مخاطبان قرستاده می شود که تماما پاسخگوی نیاز های آنان باشد. از این طریق نه تنها می توان با صرف زمان و هزینه کمتر در مورد محصول یا خدمت خود به شیوه ای جذاب به مخاطب اطلاعات داد بلکه می توان جایگاه خود را در بین هزاران محصول دیگر بالا برد.

البته بیان این نکته حائز اهمیت است که در عین مفید بودن این روش نباید از داشتن یک برنامه یا استراتژی بازاریابی دیجیتال غافل بود:

بدون جهت و هدف بودن موجب می شود نتوانید آن چه را که باید از این روش کسب نمایید. عدم تحقیق در بازار در مورد تقاضای مشتریان منجر به نادیده گرفته شدن آن چیزی می شود که خواست آنان است و در نتیجه سهم زیادی از بازار به دست نخواهید آورد و آن را به رقبای خود تقدیم می کنید. وقتی شما به تعریف دقیقی از محصول خود بپردازید ، در واقع تفاوت برندتان با سایر برند ها بیان نموده اید که به مشتری ها در درک محصول کمک می کند. تصمیم گیری در مورد میزان بودجه مورد نیاز نیز یکی دیگر از مزایای داشتن یک استراتژی است.

در این جا به معرفی برخی از انواع بازاریابی الکترونیک می پردازیم .

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو : این مفهوم به بیشتر دیده شده یک وب سایت یا صفحه وب هنگام استفاده از یک موتور جستجوی رایگان اشاره دارد. همان طور که مشخص است هر چقدر در یک جستجو صفحه یا وب سایت شما زودتر یا در ردیف های بالاتر قرار بگیرد مخاطبان و در نتیجه مشتریان بیشتری خواهد داشت.
اینترنت مارکتینگ : برای ایجاد یک سایت از آن استفاده می شود. مراحل زیر به طور اختصار به توضیح این مفهوم می پردازد.
کار های مقدماتی و آماده سازی متن : نام دامنه ، طراحی سایت و اندازه صفحه از کار هایی است که باید انجام شود.

زمان بندی تولید محتوا  برای انتشار مطالب.

مکان یابی و تراکم واژه ها : از واژه کلیدی در قسمت های مختلف مانند عنوان و تیتر و به صورت های مختلف مانند مورب استفاده شود. بهتر است تراکم بین ۵ تا ۲۰ درصد باشد.

لینک های ورودی و خروجی : از دیدگاه گوگل این لینک ها معرف شما هستند.

لینک های بین صفحات ، آنلاین گذاشتن سایت ، ارسال سایت به جستجوگر ها ، ورود به سیستم و ارسال سایت به فهرست دایرکتوری ها از اقدامات بعدی است.

اتوماسیون محتوا
تجارت الکترونیک
تبلیغات نمایشی
دیسکت های نوری ، از دیگر انواع می باشنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :