شما که صاحب یک کسب و کار هستید و برای کسب و کار خود یک سایت طراحی کرده اید (ممکن است از قالب های آماده استفاده کرده باشید و یا سایت را به صورت اختصاصی سفارش داده باشید) پس از انجام مراحل اولیه طراحی سایت، نیاز به پشتیبانی و توسعه سایت خواهید داشت.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 22

 

شما که صاحب یک کسب و کار هستید و برای کسب و کار خود یک سایت طراحی کرده اید (ممکن است از قالب های آماده استفاده کرده باشید و یا سایت را به صورت اختصاصی سفارش داده باشید) پس از انجام مراحل اولیه طراحی سایت، نیاز به پشتیبانی و توسعه سایت خواهید داشت. پشتیبانی سایت البته شامل موارد زیادی خواهد شد که در این مطلب تنها از وظایف پشتیبان سئو سایت برای شما صحبت خواهیم کرد. آگاهی از وظایف پشتیبان سئو سایت باعث می شود شما دید باز تری نسبت به قراردادهای پشتیبانی سئو و دریافت خدمات در این حوزه داشته باشید.

باید در نظر داشته باشید که طراحی و آماده سازی سایت بدون این که برای سئو آن برنامه ریزی داشته باشید کمک چندانی به رشد و پیشرفت مجموعه شما نخواهد کرد! وظایف پشتیبان سایت که در اینجا برای شما توضیح خواهیم داد شامل مسئولیت هایی می شود که به رشد و پیشرفت مجموعه شما کمک فراوانی می کند.

با توجه به این که بخش مهمی از فرآیند سئو سایت شما در سایت و در واقع در نوع محتوایی که منتشر می کنید، اتفاق می افتد ، اولین وظیفه پشتیبان سئو سایت برنامه ریزی و نظارت روی تولید محتوا سایت شما است. این برنامه ریزی شامل انتخاب کلمات کلیدی مناسب با حوزه کاری شما و تولید محتوا مناسب پیرامون آن نیز می شود.

یکی دیگر از وظایف پشتیبان سئو سایت مدیریت وب مستر مربوط به سایت شما است. فعالیت هایی از جمله معرفی نقشه سایت شما به وبمستر باید انجام گردد و علاوه بر آن وضعیت ارجاعات به صورت ماهیانه رصد گردد تا میزان موفقیت فعالیت سئو سایت شما مشخص شود.پشتیبان سئو سایت شما هم چنین این گزارش های مربوط به تعداد و نوع ارجاعات را هر ماه برای شما به صورت گزارش ارسال می کند.

وظیفه دیگر پشتیبان سئو سایت دریافت بک لینک به صورت روزانه برای سایت شماست. درست است که این خدمات (خرید بک لینک )را تحت عناوین مختلف در سایت های زرد با هزینه های سالیانه و ماهیانه متفاوت به فروش می رسانند! اما توصیه ما به شما عدم استفاده از این نوع خدمات است! در صورتی که با استفاده از این خدمات که مورد تایید گوگل نیست، شامل پنالتی گوگل شوید، رفع پنالتی سایت شما کاری مشکل و زمان بر خواهد بود و قطعا به کسب و کار شما آسیب وارد خواهد شد.

نکته مهم دیگر در سئو سایت بخش فنی است. با توجه به این که سایت شما باید از نظر فنی ویژگی های لازم از جمله : رعایت تعداد تگ های H2 وH1 در هر صفحه ، توضیحات متا و تایتل های صفحه و مواردی از این دست باید به صورت مداوم بررسی شود. پشتیبان سئو سایت وظیفه بررسی این موارد را دارد. برخی از این موارد مربوط به مسئول تولید محتوا می شود و برخی دیگر مربوط به برنامه نویسی سایت می شود. وظیفه پشتیبان سئو سایت دسته بندی و ارجاع این موارد به واحد مربوطه برای رفع ایرادات است.

نکته مهم که باید به آن توجه داشته باشید مستمر بودن انجام پشتیبانی سئو سایت شماست. انتظار نداشته باشید با فعالیت چند هفته ای معجزه ای رخ بدهد! از تاریخ انتشار هر مطالب حدودا دو هفته طول می کشد تا گوگل مطلب منتشر شده را ایندکس کند. بنابراین فعالیت روی سایت برای بهترین بازدهی زمان بر خواهد بود.

برچسب: سئو ، SEO ، وب سایت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :