یکی از کارهای جدی که باید در هر سایتی انجام شود، تدوین برنامه تولید محتوا است. محتوا به متون یا عکس هایی گفته میشود که به شکل مقالات یا توضیحات در سایت شما قرار میگیرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 22

 

برنامه تولید محتوا سایت چیست؟
یکی از کارهای جدی که باید در هر سایتی انجام شود، تدوین برنامه تولید محتوا است. محتوا به متون یا عکس هایی گفته میشود که به شکل مقالات یا توضیحات در سایت شما قرار میگیرد. محتوای ارزشمند در بهینه سازی سایت شما از جانب موتورهای جستجو نقشی کلیدی را ایفا میکند. همچنین یک محتوای مناسب میتواند به خوبی مخاطبان را با سایت شما درگیر کند.

یک برنامه تولید محتوا جزئیات زیادی دارد که به آن ها اشاره خواهیم کرد. محتوای سایت شما نباید کپی باشد. ممکن است این طور به نظر برسد که کپی مطالب دیگران بسیار ساده است و هزینه چندانی هم برای شما ندارد. اما باید به این موضوع دقت کرد که محتوای کپی شده، رتبه و اعتبار سایت شما از نظر گوگل را به شدت کاهش خواهد داد.

انواع تولید محتوا
محتوای تالیفی: تولید این نوع محتوا به یک نویسنده حرفه ای نیازمند است. کسی که مواردی چون روانی متن، مرتبط بودن محتوا با هدف سایت شما، نگارش،… را در برنامه تولید محتوا ی سایت شما در نظر بگیرد.

محتوای ترجمه ای: این نوع از محتوا علاوه بر خصوصیاتی که در محتوای تالیفی به آن اشاره شد، نیاز به یک مترجم خبره دارد. کسی که بتواند در سریع ترین زمان ممکن و از بهترین منابع خارجی محتوای مورد نظر شما را استخراج کند.

محتوای بازنویسی شده: گاهی دوست دارید که در برنامه تولید محتوا، از سایت های بسیار معتبر استفاده کنید. اما در عین حال دوست ندارید که مطالب سایت شما عینا کپی برداری از سایت های معتبر باشد. میتوان با بازنویسی مطالب ارزشمند سایر سایت ها، محتوای سایت خود را غنی کنید.

از جمله موارد دیگر در برنامه تولید محتوا، سئوی(بهینه سازی) محتوای سایت شماست. اصول سئو بسیار متنوع است. پس از تولید محتوا، محتوای خود را به یک سئوکار حرفه ای بدهید تا بازبینی های لازم بر روی متن شما انجام شود. سعی کنید که کلمه کلیدی متن شما در عنوان اصلی متن استفاده شود. در دوخط اول متن از کلمات کلیدی استفاده شود. چگالی کلمات کلیدی در متن شما تنظیم شود و …

یکی از مواردی که در برنامه تولید محتوا، کمتر به آن توجه میشود میزان خلاقیت در محتوای سایت شماست. نویسندگانی که با اصول تولید محتوای حرفه ای آشنا هستند باید بدانند که به غیر از رعایت نکات فنی، باید از نظر کیفی نیز مطالب مناسبی را تولید کنند. خلاقیت محتوا میزان علاقه مخاطب به سایت شما را به شدت اضافه میکند و باعث میشود که مخاطبان شما همیشه در حال پیگیری مطالب بعدی شما باشند. این موضوع هدفی است که تمام شرکت ها و فروشگاه های زنجیره ای دنیا به دنبال آن هستند.

هزینه تولید محتوا از جمله موارد مهم دیگری است که با توجه به برنامه تولید محتوا تعیین میشود. با توجه به این که محتوای شما تالیفی،ترجمه ای و یا بازنویسی باشد و با توجه به تعداد کلماتی که میخواهید در متن شما استفاده شود، هزینه محتوای شما مشخص خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :