جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا  به هکرهای خارجی هشدار داد در چارچوب نخستین راهبرد سایبری، هر کشوری که ایالات متحده را هدف قرار دهد با پاسخ تهاجمی آمریکا مواجه خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 22

 

به گزارش رویترز، جان بولتون در گفت وگو با خبرنگاران تصریح کرد: این راهبرد تازه دستور العمل‌هایی را در اختیار نهادها و موسسات فدرال و دولتی در خصوص چگونگی نگهداری و محافظت از دیتا و اطلاعات خود در برابر خطرات خارجی قرار می دهد.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفته است: دست‌های ما به اندازه دولت اوباما بسته نیست.

به گفته وی این راهبرد جدید جایگزین دستورالعمل‌های دولت باراک اوباما در این زمینه خواهد شد.

مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ اضافه کرده است: تغییر سیاست ضروری است، نه به این خاطر که ما می خواهیم عملیات تهاجمی بیشتری در فضای سایبری داشته باشیم، بلکه دقیقا برای ایجاد بازدارندگی است که به دشمنان نشان خواهد داد، هزینه اقدام علیه ما، خیلی بیشتر از آنچه که به دنبالش هستند، خواهد بود.

طبق این گزارش، راهبرد تاره همچنین مجموعه ای از اولویت های گسترده را تعیین می کند، از جمله بر ضرورت توسعه سیاست‌های اینترنت جهانی و یک نیروی کارآمد داخلی در زمینه امنیت سایبری تاکید می‌کند.

آقای بولتون بدون نام بردن از کشور خاصی گفت: هر کشوری که علیه ایالات متحده دست به اقدام سایبری بزند، باید انتظار داشته باشد که ما نیز به صورت تدافعی و تهاجمی به این اقدام پاسخ خواهیم داد.

در حالی آقای بولتون از تدوین این راهبرد جدید خبر داده است که انتخابات میاندوره ای آمریکا در ماه نوامبر (چند هفته دیگر) برگزار خواهد شد.

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۲.۲۲°
بیشینه:۱۲.۲۲°
وضعيت:نيمه ابري
سرعت باد:۱۰.۲۹ km/h
رطوبت:۱۳%
 
۱۲.۲۲ | ۱۲.۲۲
تصاویر