کد خبر: ۱۳۸۳
شرکت اپل در جریان کنفرانسی به معرفی جدید‌ترین محصولات خود پرداخت. در این مراسم سری جدید گوشی‌های این شرکت با اولین پردازنده هفت نانومتری اپل که بر اساس ارزیابی برخی سایت‌های فناوری، «قوی‌ترین» پردازنده موبایل در جهان است، معرفی شدند. این شرکت همچنین سری جدید ساعت‌های خود را هم معرفی کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 14

 

پردازنده جدید اپل

پردازنده جدید ای-۱۲ مهم‌ترین خبر کنفرانس جدید اپل بود. قطعه‌ای که محصولات قابل حمل مانند موبایل و تبلت این شرکت را یک گام به جلو خواهد برد. این پردازنده برای نخستین‌ بار از لیتوگرافی ۷ نانومتری استفاده کرده است. این محصول ۶.۹ میلیارد ترانزیستور درون خود جای داده است و سریع‌ترین پردازنده ساخته شده برای تلفن‌های همراه تا کنون است.

در این نسل، اپل از شش هسته‌ برای پردازش بهره گرفته که دو عدد از آن‌ها پردازش‌های پیچیده را انجام می‌دهند.

پردازنده ای-۱۲ آنگونه که اپل ادعا می‌کند ۱۵ درصد نسبت به نسل قبلی خود سریع‌تر است این در حالی است که مصرف انرژی این پرازنده ۴۰ درصد کمتر از نسل قبلی است. البته با این ادعا باید در عمل دید آیا گوشی‌های جدید اپل می‌توانند چهل درصد در زمینه باتری بیشتر دوام بیاورند.

«آیفون ۱۰ اس» و «آیفون ۱۰ اس مکس»

پیش بینی می‌شد این سری از گوشی‌ها ، آیفون یازده نام بگیرند اما در نهایت نام‌های آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس برای آن‌ها انتخاب شد. مدل اس از نظر اندازه مشابه آیفون ۱۰ است اما اندازه مدل اس مکس نسبت به آیفون ده تغییر کرده و بزرگترین گوشی اپل محسوب می‌شود. این دو گوشی ضد آب هستند.

آیفون ۱۰ اس نمایشگری ۵.۸ اینچی دارد و از نظر اندازه مانند نسل قبلی است. اپل ادعا کرده دامنه دینامیک ‌این گوشی ۶۰ درصد بیشتر از نسل قبلی‌ست.

آیفون ۱۰ اس مکس نمایشگر ۶.۵ اینچی دارد. هر دو گوشی نمایشگرهایی با فناوری ۱۲۰ هرتزی دارند.

مهم‌ترین تغیر در این گوشی‌ها استفاده از جدید‌ترین پردازنده اپل است. اپل می‌گوید آیفون ده اس نسبت به آیفون ده تا سی دقیقه عمر باتری بیشتر و آیفون ۱۰ اس مکس یک ساعت شارژ دهی بیشتری دارد. گفته شده اپل در این محصول بزرگترین باتری خود را استفاده کرده است.

اپل می‌گوید این محصولات در محاسبات گرافیکی تا ۵۰ درصد سریع‌تر از نسل قبلی شده‌اند. این محصولات در سه حافظه ۶۴، ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایتی وارد بازار خواهند شد. گفته می‌شد این دو گوشی در پشت خود سه دوربین دارند تا بتوانند با محصول جدید شرکت هواوی رقابت کنند. اما حالا مشخص شده است اپل برای این محصولات از همان دو دوربین در پشت گوشی استفاده کرده است.

در بخش پشتی دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی که اولی واید با اف ۱.۸ و دیگری زاویه بسته تری دارد با اف ۲.۴ استفاده شده است . در بخش جلویی، دوربین ۷ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

آیفون ۱۰ اس با قیمت پایه ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۰ اس مکس با قیمت پایه ۱۰۹۹ فروخته می‌شوند.

این قیمت‌ها آنقدر بالا هستند که بسیاری را از خرید گوشی‌های اپل منصرف می‌کنند اما اپل برای اینکه بخش زیادی از بازار را از دست ندهد محصول «آیفون ۱۰ آر» را هم معرفی کرده است. قیمت پایه آیفون ۱۰ ‌ ۷۴۹ دلار است.

این گوشی دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی بدون حاشیه‌ مانند آیفون ۱۰ است. این محصول در پشت خود یک دوربین با حسگر ۱۲ مگا پیکسلی دارد و دیافراگم این دوربین ۱.۸ است. دوربین سلفی گوشی آیفون ۱۰ آر، دارای حسگر ۷ مگاپیکسلی است.

این محصول مثل آیفون ۱۰ ، مقاومت در برابر نفوذ آب به مدت سی دقیقه و در عمق یک متری را داراست. نکته مهم در این گوشی هم استفاده از پردازنده قوی ای-۱۲ است.

در مجموع می‌توان گفت گوشی‌های جدید اپل چندان هم جدید نیستند و از نظر نوآوری، هم گام بلندی بر نداشته‌اند.

​در مراسم رونمایی از محصولات جدید اپل این شرکت چهارمین نسل از ساعت هوشمند خود را رونمایی کرد.

این شرکت مدعی شده است اپل‌واچ، برترین ساعت هوشمند جهان است. اپل از سه خصوصیت، در ارتباط ماندن، یکی شدن با کاربر و پیونددهنده سلامتی کاربران با این دستگاه، به عنوان نقاط اصلی این محصول نام برده است.

مانند تلفن‌های همراه، نمایشگر این ساعت نسبت به مدل قبلی بزرگتر شده است. از طرفی این ساعت باریک‌تر و وزن آن کاهش پیدا کرده است.

پردازنده‌ی ۶۴بیتی و دو هسته‌ای اس۴ در این ساعت بکار گرفته شده است. گفته می‌شود راندمان این پردازنده نسبت به نمونه قبلی دو برابر شده است. اما با وجود چنین ادعایی همچنان عمر باتری اپل واچ تنها ۱۸ ساعت است عمر کوتاه باتری ساعت‌های هوشمند یکی از نقاط ضعف آن‌ها برای جلب نظر مصرف‌کنندگان برای استفاده از آن‌ها به‌جای ساعت‌های معمولی محسوب می‌شود.

در این ساعت حسگر جدیدی نیز برای کنترل فعالیت قلبی کاربر استفاده شده است. نظارت بر فعالیت قلب و تهیه‌ نوارقلب از جمله کارهایی است که‌این ساعت می‌تواند انجام دهد.

یکی از ویژگی‌های نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل، توانایی تشخیص سقوط دارنده آن است؛ این ساعت در صورت سقوط و با تشخیص موقعیت بحرانی با سرویس‌های اضطراری تماس می‌گیرد و آن‌ها را از وضعیت صاحب خود مطلع می‌کند.

این ساعت‌ها در نمونه‌ای که می‌توان با آن تماس گرفت ۴۹۹ دلار و در نمونه بدون امکان تماس ۳۹۹ دلار قیمت دارد. نسل اپل واچ سه هم اکنون ۲۷۹ دلار قیمت دارد.

برچسب: اپل ، آیفون ، آیفون Xs
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :