کد خبر: ۱۳۶۴
شرکت کانن هم وارد رقابت جدی در زمینه دوربین‌های بدون آینه شد. این شرکت محصول جدید خود را که یک دوربین بدون آینه فول‌فریم است با نام سری «R» معرفی کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 12

این شرکت پس از ۳۰ سال مانت جدیدی را هم برای لنز‌های تازه خود و برای دوربین‌های بدون آینه‌اش معرفی کره است که سری آر اف نام دارد. این کار توسط این شرکت یک اقدام عمده و چشم‌گیر محسوب می‌شود و می‌تواند به آرامی به دوران دوربین‌های آینه‌دار در جهان عکاسی پایان دهد. به ویژه که تنها اندکی پیش از کانن، نیکون، دیگر شرکت بزرگ دوربین‌سازی نیز اقدام مشابهی انجام داده بود.

سونی با تولید دوربین‌های فول‌فریم بدون آینه، با کیفیت و فناوری پیش‌‌رو توانست بازار را دچار تحول کند و با موفقیت دوربین‌های بدون آینه، ابتدا نیکون و حالا کنون به ساخت اینگونه جدید از دوربین‌ها روی آورده‌اند.

این دوربین دارای سنسور ۳۰ مگاپیکسلی فول‌فریم است. این شرکت مدعی است فاصله‌ کمتر سنسور تا لبه‌ مانت، سبب دریافت بهتر نور در حاشیه‌های قاب شده است.

این دوربین برای فوکوس‌کشی خودکار دارای ۵۶۵۵ نقطه‌ فوکوس است که از رقبای خود بسیار بالاتر است. برای نمونه دوربین فول‌فریم جدید نیکون با نام زد هفت در ۴۹۳ نقطه، توانایی برای فوکوس‌کشی خودکار دارد. این قابلیت سبب می‌شود این دوربین قدرت فوکوس کشی بسیار سریع و دقیق تری داشته باشد.

این محصول حداکثر سرعت شاتر ۸۰۰۰/۱ در ثانیه دارد و با استفاده از شاتر الکترونیکی، امکان عکاسی بی‌صدا را نیز دارد. این دوربین می‌تواند با سرعت هشت فریم در ثانیه عکاسی کند.

صفحه نمایش این دوربین هم بر خلاف رقبا قابلیت چرخش در جهت‌های مختلف را داراست. کانن از بخش لمسی در سمت راست منظره‌یاب این دوربین استفاده کرده است که امکان تغییر تنظیمات دوربین مانند سرعت شاتر، حسایت و تراز سفیدی را به عکاس می‌دهد.

این دوربین در بخش فیلمبرداری در حالت فور کی می‌تواند با دقت ۴۸۰ مگابیت در ثانیه با قابلیت ۳۰ فریم در ثانیه فیلمبرداری کند. با اینکه کیفیت فیلمبرداری این دوربین نسبت به رقبای فول‌فریم خود مناسب است اما نداشتن قابلیت فیلمبرداری ۶۰ فریم در ثانیه نسبت به دوربین پاناسونیک جی اچ ۵ نقطه ضعف آن محسوب می‌شود. از طرفی دقت رنگ‌ها هم در این دوربین هشت بیتی است که نسبت به کیفیت ۱۰ بیتی جی اچ پنچ پاناسونیک ضعیف‌تر است. البته پاناسونیک جی اچ ۵ در میان بهترین دوربین‌های عکاسی، برای فیلم‌برداری، قرار دارد.

آنچه دوربین کانن سری R را محصولی انقلابی کرده است مانت جدید آر اف است. قطر دهانه‌ این مانت برابر با ۵۴ میلی‌متر است که دارای ۱۲ اتصال الکتریکی با لنز است این تعداد بالا اتصال با لنز سبب می‌شود ارتباط لنز و دوربین بهتر برقرار شود و دوربین عملکرد سریع‌تر و دقیق‌تری داشته باشد.

شرکت کانن گفته است این رابط سریع‌ترین نمونه‌ موجود در دنیای عکاسی است و امکان استفاده از لنز‌های پرایم و زوم با دریچه‌های دیافراگم ثابت و باز‌تر را به عکاسان می‌دهد از طرفی فاصله‌ کمتر سنسور تا لنز، امکان تولید لنز‌هایی با اجزا و عدسی‌های کمتر که سبب کاهش هزینه‌ تولید می‌شود را به شرکت‌های سازنده می‌دهد.

این مانت جدید به عکاسان اجازه می‌دهد از تمامی لنز‌هایی که کانن از ابتدا تا حالا ساخته بر روی دوربین‌های خود استفاده کنند. این شرکت چهار لنز جدید را برای این مانت جدید معرفی کرده است.

لنز‌‌های استاندارد ۷۰-۲۸ میلی‌متری با اف دو ، ۱۰۵-۲۴ میلی‌متری با اف چهار، لنز ۵۰ میلی‌متری با اف ۱.۲ و ۳۵ میلی‌متری ماکرو با اف ۱.۸، لنزهای جدید کانن برای سری جدید دوربین‌هایش است.

کانن در کنار معرفی لنز‌های خانواده‌ آر اف ، سه مبدل را هم برای استفاده از باقی لنز‌های ساخته شده توسط خود در این دوربین معرفی کرده است. با به‌کارگیری این محصولات امکان استفاده از لنز‌های سری EF برای دوربین بدون آینه کانن وجود دارد. این در حالی است که می‌توان از حالت اتو فوکوس این لنزها بهره برد و کیفیت هم کاهش پیدا نمی‌کند.

قیمت این محصول کانن ۲۲۹۹ دلار است که از نمونه‌های آینه دار کانن مثل دوربین فایو دی بیش از هزار دلار ارزان‌تر است. این دوربین نسبت به دوربین فایو دی کانن حدود ۲۵۰ گرم سبک‌تر و ابعادش هم کوچک‌تر است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :