انقلاب BigData به طور جدی ادامه دارد و شرکت ها همچنان به تولید اطلاعات بیشتر در مورد تعاملات کسب و کار می پردازند. این حجم از داده ها در حال حاضر توسط دستگاه ها و سنسورهای متصل شده از طریق اینترنت اشیا تولید شده اند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 10

تمام این داده های تولید شده باید به اطلاعات قابل اجرا تبدیل شوند که مدیران اجرایی بتوانند از آنها استفاده کنند.داده های مجازی باید در سراسر شرکت در قالب داشبورد ها و گزارش ها توسعه داده شوند و از مرز اداری و حتی بین المللی عبور کنند.

 ‏Microsoft Power BI چیست؟
‏ Power BI مجموعه ای از ابزارهای مجازی سازی داده است که به کاربران این امکان را می دهد تا اطلاعات جمع آوری شده را به اطلاعات عملی برای مدیران اجرایی تبدیل کنند. این مجموعه به کاربران اجازه می دهد داده های موجود در داخل و حتی خارج از شرکت را تغییر دهند. Power BI می تواند وارد منابع داده های متعددی از جمله SQL Server ،Excel، Salesforce و تجزیه و تحلیل های گوگل بشود.

 چگونه Microsoft Power BI را دریافت کنیم؟
نسخه آزمایشی رایگان Power BI در سایت مایکروسافت برای دانلود در دسترس است. در حال حاضر مشترکین Office 365 به Power BI به عنوان بخش عمومی برنامه های کاربردی دسترسی دارند.

 چرا Microsoft Power BI اهمیت دارد؟
توانایی تبدیل مقدار زیادی داده تولید شده توسط شرکت های تجاری به نوعی از اطلاعات عملی که مدیران اجرایی بتوانند به طور منظم از آنها استفاده کنند، برای موفقیت شرکت ضروری است. Power BI ابزاری را جهت تبدیل داده های خام به اطلاعات فراهم می کند که می توانند در داشبورد، اسناد و گزارش ها ارائه شوند.

 رقبای اصلی Microsoft Power BI چه کسانی هستند؟
همانطور که نیاز به مجازی سازی داده های اطلاعاتی در درون سازمان ها افزایش یافته است، به همین دلیل سطح رقابت به وجود می آید. ابزارهایی که به دموکراتیزه کردن تجزیه و تحلیل داده ها و مجازی سازی می پردازند، یک بازار طاقچه ای جدید ایجاد کرده اند که تقریبا غیر قابل مقاومت است.

محصولات قابل توجه در این بازار که مستقیما با Power BI رقابت می کنند شامل IBM Watson Analytics، Tableau Desktop و Google Analytics می باشد. همچنین ده ها شرکت کوچکتر نیز محصولات تخصصی مجازی سازی داده را ارائه می دهند و همه آنها در حال رقابت با یکدیگر هستند.

اما آنها تنها شرکت هایی نیستند که برای این بازار رقابت می کنند. تولید کنندگان نرم افزار که دارای پایگاه های گسترده داده هستند مانند Oracle و SAP نیز به دنبال انتقال محصولات تجزیه و تحلیل در مقیاس بزرگ به بخش ها و افراد هستند. این شرکتها تلاش دارند تا ابزارهایی که یکبار تحت نظر تعدادی از افراد بسیار متخصص بوده اند را از طریق سلسله مراتب سازمان منتقل کنند و باید بتوانند مشتریان را در حوزه نفوذ خود حفظ کند.

 ‏Microsoft Power BI چه کسانی را تحت تاثیر قرار میدهد؟
در یک شرکت هر کس که نیاز به انتقال اطلاعات به واحد، مدیران، فروشندگان و یا به طور کلی سازمان خود را دارد می تواند از ابزارهای مجازی سازی داده Power BI استفاده کند تا این کار عملی شود. Power BI دارای تعدادی از الگوهاست تا کاربر بتواند بیشترین چالش های تکنولوژی را به دست آورد و مایکروسافت بسیاری از ویدیوهای آموزشی رایگان را فراهم آورده است تا بتواند کاربران را به متخصصان تبدیل کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :