مرد ثروتمندی در آستانه ورشکستگی هست و به خاطر هزینه‌های بالای خانواده خود نمی‌تواند کار خود را پیش ببرد در همین زمان یک رستوران متروکه در شمال کشور به عنوان ارث به همسر این مرد می‌رسد. محبوبه همسرش خانواده را راضی به رفتن به شمال و اداره این رستوران برای سر و سامان دادن دوباره به زندگیشان می‌کند و…
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 12
این سریال با موضوع احترام بین اعضای خانواده و ترویج زندگی ساده و بی‌تکلف تولید شده است
آغاز پخش سریال «جاده چالوس» از امشب
پخش سریال تلویزیونی «جاده چالوس» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه‌کنندگی علیرضا داوری، امشب ساعت 23 از شبکه تهران آغاز می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت 19 خواهد بود. نقش‌های اصلی این سریال را بیژن امکانیان و فاطمه گودرزی بازی می‌کنند.
تصویر آغاز پخش سریال «جاده چالوس» از امشب
داستان سریال جاده چالوس درباره زن و شوهری است که همراه دو فرزندشان به دلیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی تصمیم می‌گیرند از تهران نقل مکان کنند و راهی چالوس شوند. آنها تصمیم می‌گیرند رستورانی را در جاده افتتاح کنند و همین مساله باعث می‌شود تا آنها با ماجراهای مختلف روبه‌رو شوند.

احمد معظمی، کارگردان سریال جاده چالوس درباره قسمت اول این سریال گفت: قصه با کابوس پدر خانواده (بیژن امکانیان) شروع می‌شود که در خواب می‌بیند به زندان می‌افتد. در قسمت اول علاوه بر امکانیان، فاطمه گودرزی هم بازی دارد.

وی ادامه داد: البته مراحل فنی سریال همزمان با پخش ادامه خواهد داشت. بهنود یخچالی ساخت موسیقی را به‌عهده دارد و رضا یزدانی هم خواننده تیتراژ است. روح‌الله هاشمی و پگاه هوشنگی تدوین این سریال را انجام می‌دهند و احسان افشاریان هم صداگذاری را به‌عهده دارد.

این کارگردان با اشاره به مفاهیم این سریال گفت: در این سریال به موضوعاتی چون ارتباط و احترام بین اعضای خانواده، ساده زندگی کردن، مشورت و... می‌پردازیم. این سریال در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید شده است.

معظمی ادامه داد: در این سریال به موضوع مهاجرت از تهران هم می‌پردازیم که مردم با توجه به مشکلات اقتصادی و اجتماعی می‌توانند از تهران به شهرهای مختلف نقل مکان کرده و براحتی زندگی کنند؛ ضمن این‌که به مسائلی همچون اعتماد به نفس، شناخت همدیگر، خانواده اصیل ایرانی و دوستی‌ها هم توجه خواهیم کرد. نقطه قوت سریال این است که از لوکیشن‌های شهری فاصله گرفتیم و به دل طبیعت زدیم و فضای بکر و شیوه زندگی مردم را در طبیعت نشان می‌دهیم. معظمی با اشاره به بازیگران گفت: در این سریال بیژن امکانیان و فاطمه گودرزی نقش پدر و مادر (احمد و محبوبه) را بازی می‌کنند و نقش فرزندانشان امیر و خدیجه را محسن افشانی و سیما خزرآبادی به‌عهده دارند.

علی رام‌نورایی ایفاگر یکی از نقش‌های اصلی این سریال با نام مساوات است. او از طرف طلبکارهای احمد مامور می‌شود که سر از کار او دربیاورد. به همین دلیل پنج گریم متفاوت دارد.

نیما شاهرخ‌شاهی نقش مسعود، سیروس گرجستانی نقش سهرابی (رقیب احمد)، حدیث فولادوند نقش سرآشپز رستوران، روشنک عجمیان نقش همسر سهرابی، محمد شیری نقش مصیب (آبدارچی)، علی طالب‌لو نقش دایی‌محمود، سعید پیردوست نقش سرمدی طلبکار، پویان گنجی و رضا آحادی هم نقش شاگردان رستوران را بازی می‌کنند. علی جلالی هم نقش پسر یکی از شخصیت‌های قصه را بازی می‌کند.

نهال دشتی نقش دختر مصیب، شیما رستگار نقش منشی شرکت، میلاد نیکزاد نقش مصطفی دوست امیر، حسین شمس نقش کلایی وکیل، بهزاد داوری نقش محبی وکیل، سیدعلی موسویان نقش چراغعلی و پیمان مقدمی دیگر بازیگران این سریال هستند.

معظمی در این سریال از بازیگران جوان هم استفاده کرده است. او درباره کار با بازیگران کم‌تجربه توضیح داد: من بیش از صد اپیزود از سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» را ساختم و در آن سریال از چهره‌های جدید استفاده کردم که تجربه خوبی بود. به نظرم باید بستری برای بازیگران جوان فراهم کرد و تلاش دارم در هر کاری که می‌سازم حداقل چند چهره جدید را معرفی کنم.

وی درباره انتخاب بیژن امکانیان و فاطمه گودرزی گفت: من برای نقش پدر و مادر به‌دنبال بازیگرانی بودم که به شخصیت‌های احمد و محبوبه نزدیک بوده ، ضمن این‌که توانایی بالایی در ایفای نقش‌ داشته باشند. در این سریال امکانیان نقش متفاوتی به‌عهده دارد که برای مخاطبان تازگی دارد. ضمن این‌که یکی دیگر از ملاک‌های من برای انتخاب نقش احمد، بازیگری بود که مردم او را در کارهای تلویزیونی کمتر دیده باشند.

علی رام‌نورایی در این سریال گریم‌های متفاوتی دارد که به شکل هندی، وکیل، توریست و کارآگاه درمی‌آید.

وی درباره فضای کمدی سریال تلویزیونی جاده چالوس گفت: گونه این سریال اجتماعی است، اما لایه‌های کمدی هم دارد. در مجموع فضای گرم و دلنشینی دارد.

فیلمنامه سریال جاده چالوس را شعله شریعتی نوشته. معظمی درباره تعامل‌اش با نویسنده این سریال گفت: خوشبختانه تعامل خوبی میان من و نویسنده بود و من هم هرجایی که لازم بود ایده‌هایم را به او منتقل می‌کردم. به‌نظرم این سریال متن خوبی دارد و حال و هوای خاصی برای بینندگان تلویزیون خواهد داشت.

سریال جاده چالوس لوکیشن‌های متعددی دارد، اما لوکیشن اصلی رستورانی است که خانواده اصلی قصه در آنجا مستقر می‌شوند. به گفته تهیه‌کننده، بینندگان در این سریال می‌توانند شاهد موقعیت‌های طنز بسیاری باشند، اما هیچ‌یک از شخصیت‌های سریال طنز نیستند و نویسنده با قرار دادن موقعیت‌های طنز در قصه سعی کرده فضای آن را برای بینندگان شیرین و دوست‌داشتنی کند.

برخی از عوامل سازنده سریال جاده چالوس عبارتند از: مدیر تولید و مجری طرح علیرضا سالمی‌نیک، مدیر تصویربرداری: علیرضا ودادتقوی، صدابردار حمید یارندپور، طراح گریم حسین یزدی، برنامه‌ریز امیر جاویدنیک، دستیار اول کارگردان سیامک راشدی، دستیار دوم کارگردان حسین صفریان بحری، مشاور رسانه‌ای مجتبی احمدی، منشی صحنه زهرا غلامی، مدیر تدارکات علیرضا رضایی و عکاس حمید کشانی.

نورایی: مساوات پیچیده است

علیرام نورایی درباره نقش‌آفرینی‌اش در سریال «جاده چالوس» گفت: در این سریال ایفاگر نقش مردی به نام «مساوات» هستم که با نقش‌های گذشته‌ام تفاوت‌های اساسی دارد.

این بازیگر ادامه داد: سریال جاده چالوس یک کار اجتماعی است با لایه‌هایی از طنز و بخشی از کمدی این سریال را مساوات شکل می‌دهد که من نقشش را بازی می‌کنم.

وی با اشاره به این که نقش مساوات پیچیده است و برایش یک تجربه متفاوت محسوب می‌شود، اظهار کرد: شخصیت مساوات چند تیپ متفاوت دارد و بازی در این نقش مستلزم تیپ‌سازی‌های چندگانه بود که برای هر کدام از آنها گریم ویژ‌ه‌ای طراحی شده است. نورایی افزود: در گرمای سخت تابستان چند گریم سنگین را بر چهره‌ام تحمل کردم.

نورایی که سریال ماتادور را در کارنامه خود دارد، درباره حضورش در کنار بازیگران باتجربه‌ای همچون بیژن امکانیان و فاطمه گودرزی گفت: من قبلا تجربه بازی در کنار آقای امکانیان و خانم گودرزی را داشته‌ام و گروهی حرفه‌ای و بدون هیچ حاشیه‌ای در این سریال حضور دارند.

وی که سابقه بازی در آثار دیگر احمد معظمی را دارد، تصریح کرد: ازابتدای حضورم در عرصه هنر با برادران معظمی (احمد و محمود) آشنا هستم و همکاری‌های خوبی از جمله تله فیلم «ساعت به وقت صفر» و «کارد و پنیر» را با آنها داشته‌ام. بازیگر «جاده چالوس» با بیان این که از ابتدای سال 93 مشغول بازی در این سریال است، افزود: اکنون مشغول فیلمبرداری سکانس‌های پایانی هستیم.

نورایی گفت: بخشی از این سریال در جاده چالوس و بقیه در دکوری در تهران و البته در خود شهر فیلمبرداری شده است. این بازیگر پیش‌بینی کرد که سریال «جاده چالوس» با توجه به موضوعی که دستمایه ساختش قرار گرفته و حضور عوامل حرفه‌ای در آن با استقبال و توجه مخاطبان مواجه شود.مجموعه تلویزیونی «جاده چالوس» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه‌کنندگی علیرضا داوری قرار است از روز شنبه ساعت 23 از شبکه تهران پخش شود.

در این مجموعه تلویزیونی، بیژن امکانیان در نقش احمد، فاطمه گودرزی در نقش محبوبه، محسن افشانی در نقش امیر پسر خانواده و سیما خضرآبادی در نقش مهتاب دختر خانواده، محمد شیری، سیروس گرجستانی، علیرام نورایی، نیما شاهرخ شاهی و... به ایفای نقش پرداخته‌اند.
-----------------
 40 بازیگر مهمان در «جاده چالوس»
تصویربرداری سریال تلویزیونی «جاده چالوس» به‌کارگردانی احمد معظمی و تهیه‌کنندگی علیرضا داوری که از پانزدهم اسفند سال گذشته کلید خورده در خیابان‌های تهران ادامه دارد و نقش‌های اصلی این سریال را بیژن امکانیان، فاطمه گودرزی و علی رام‌نورایی بازی می‌کنند که برای نورایی پنج گریم متفاوت طراحی شده است.
تصویر 40 بازیگر مهمان در «جاده چالوس»

داستان سریال جاده چالوس درباره زن و شوهری است که همراه دو فرزندشان به دلیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی تصمیم می‌گیرند از تهران نقل مکان کنند و راهی چالوس شوند. آنها تصمیم می‌گیرند رستورانی را در جاده افتتاح کنند و همین مساله باعث می‌شود تا با ماجراهای مختلف روبه‌رو شوند.

احمد معظمی، کارگردان سریال جاده چالوس درباره روند تولید این اثر تلویزیونی به جام‌جم گفت: تصویربرداری این سریال از پانزدهم اسفند سال گذشته آغاز شد، اما در تعطیلات نوروز کار نکردیم و بعد از نوروز مشغول ضبط لوکیشن‌های خیابانی هستیم.

وی ادامه داد: بعد از تمام شدن تصویربرداری لوکیشن‌های خارجی وارد لوکیشن اصلی واقع در نیاوران می‌شویم و خانه احمد را با بازی بیژن امکانیان ضبط می‌کنیم. بعد از تمام شدن بخش‌های مربوط به تهران و اطرافش راهی جاده چالوس می‌شویم.

معظمی با اشاره به بازیگران گفت: در این سریال بیژن امکانیان و فاطمه گودرزی نقش پدر و مادر(احمد و محبوبه) را بازی می‌کنند و نقش فرزندانشان امیر و مهتاب را محسن افشانی و سیما خزرآبادی به‌عهده دارند. علی رام‌نورایی ایفاگر یکی از نقش‌های اصلی این سریال با نام مساوات است. او از طرف طلبکارهای احمد مامور می‌شود که سر از کار او دربیاورد. به همین دلیل پنج گریم متفاوت دارد.

نیما شاهرخ‌شاهی نقش مسعود، عباس محبی نقش مصیب(آبدارچی)، علی طالب‌لو نقش دایی محمود، سعید پیردوست نقش سرمدی طلبکار، کیانوش گرامی نقش ظریف طلبکار، روح‌الله کمانی و رضا آحادی هم نقش شاگردان رستوران را بازی می‌کنند.

بازیگر نقش‌های اصلی سهرابی(صاحب رستوران) و سلطان علی(عموی محبوبه) هنوز انتخاب نشده‌اند. در این سریال 40 بازیگر مهمان هم حضور دارند.این کارگردان با اشاره به بازیگران جوان این سریال گفت: در این سریال از چند چهره جدید استفاده کردم که در این باره می‌توانم به نهال دشتی در نقش دختر مصیب، شیما رستگار در نقش منشی شرکت، میلاد نیکزاد در نقش مصطفی دوست امیر، حسین شمس در نقش کلایی وکیل، بهزاد داوری در نقش محبی وکیل، سیدعلی موسویان در نقش چراغعلی و پیمان مقدمی اشاره کنم.

معظمی در پاسخ به این پرسش که کار کردن با بازیگران کم‌تجربه شما را با مشکل روبه‌رو نمی‌کند؟ توضیح داد: من بیش از صد اپیزود سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد را ساختم و در آن سریال تجربه خوبی داشتم و از چهره‌های جدید استفاده می‌کردم. به نظرم باید بستری برای بازیگران جوان فراهم کرد و تلاش دارم در هر کاری که می‌سازم حداقل چهار چهره جدید را معرفی کنم.

وی درباره انتخاب بیژن امکانیان و فاطمه گودرزی گفت: من برای نقش پدر و مادر به دنبال بازیگرانی بودم که به شخصیت‌های احمد و محبوبه نزدیک باشند و توانایی بالایی در ایفای نقش‌شان داشته باشند. در این سریال امکانیان نقش متفاوتی به‌عهده دارد و تا به حال بینندگان او را این‌گونه ندیده‌اند. ضمن این‌که یکی دیگر از ملاک‌های من برای انتخاب نقش احمد، بازیگری بود که کمتر کار کند، نه این‌که بینندگان هر شبکه‌ای که می‌زنند او را ببینند.

معظمی درباره گریم‌های علی رام‌نورایی گفت: او در این سریال گریم‌های متفاوتی دارد که به شکل هندی، وکیل، توریست و کارآگاه درمی‌آید. من برای این نقش به دنبال بازیگری بودم که فیزیک، صدای خوب و صورتش قابلیت گریم‌های متفاوت داشته باشد.

این کارگردان عنوان کرد: علاوه بر آن این نقش رگه‌های کمدی هم دارد، اما دلم نمی‌خواست به سراغ بازیگران کمدین بروم، بلکه برعکس علاقه‌مند به انتخاب بازیگری بودم که همیشه نقش‌های اکشن و جدی بازی کرده بود. تلاش کردم در این سریال قالب‌ بازی‌های قبلی رام‌نورایی را بشکنیم تا بینندگان شاهد توانایی او در ایفای نقش‌های دیگر باشند.

وی درباره فضای کمدی سریال تلویزیونی جاده چالوس گفت: گونه این سریال اجتماعی است و لایه‌های کمدی هم دارد. در مجموع فضای گرم و دلنشینی دارد و اطمینان دارم مورد توجه بینندگان قرار می‌گیرد.فیلمنامه سریال جاده چالوس را شعله شریعتی نوشته و بنا به گفته کارگردان فیلمنامه این سریال نسبت به دیگر آثار تلویزیونی فضای متفاوت و ویژگی‌های خاصی دارد و این‌که نویسنده سعی کرده به بهترین شکل روابط بین اعضای یک خانواده ایرانی را بدرستی شخصیت‌پردازی و آن را روایت کند.

معظمی درباره این‌که خودش تا چه میزان در نگارش دخالت داشته توضیح داد: خوشبختانه تعامل خوبی میان من و نویسنده بود و من هم هر جایی که لازم بود ایده‌هایم را به او منتقل می‌کردم. به نظرم این سریال متن خوبی دارد و حال و هوای خاصی برای بینندگان تلویزیون خواهد داشت.

این سریال در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه تهران تولید می‌شود و به موضوع مهاجرت از تهران می‌پردازد که مردم با توجه به مشکلات اقتصادی و اجتماعی می‌توانند از تهران به شهرهای مختلف نقل مکان کرده و براحتی زندگی کنند. ضمن این‌که به مسائلی همچون اعتماد به نفس، شناخت همدیگر، خانواده اصیل ایرانی و دوستی‌ها هم توجه می‌کند.

سریال جاده چالوس بنا به گفته علیرضا داوری، تهیه‌کننده لوکیشن‌های متعددی دارد، اما لوکیشن اصلی رستورانی است که خانواده اصلی قصه را در آنجا می‌بینیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :