کد خبر: ۱۱۷۶
هر کسی ممکن است کارت عابر بانک خود را گم کند یا اینکه کارت بانکی اش به سرقت رود و بدتر اینکه در مواقعی هم ممکن است که رمز عابر بانک نیز همراه کارت به سرقت رفته باشد . پس دانستن این نکته که اولین اقدام پس از سرقت کارت بانکی یا گم کردن آن چه باید باشد برای همه ضروری است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 03

روش اصلی و ساده جهت مسدود کردن کارت بانکی ، مراجعه به خود پرداز بانک خودتان می باشد که با دوبار زدن روی دکمه ثبت و وارد کردن شماره کارت و رمز کارت خود می توانید کارت را مسدود نمایید.

همچنین می توانید با مراجعه به شعبه بانک خودتان درخواست مسدودی کارت را بدهید.ولی در بعضی مواقع ممکن است دسترسی به خودپرداز بانکی و یا شعبه بانک خودتان امکان پذیر نباشد.در ادامه روش های غیر حضوری جهت مسدود کرد کارت بانکی معرفی می گردد.اول از همه اینکه همه ی بانک ها دارای سرویسی هستند که افراد بتوانند به صورت غیر حضوری کارت بانکی خود را مسدود کنند .پس اگر در خارج از وقت اداری یا جایی که دسترسی به شعب بانک خودتان برایتان مقدور نیست قرار داشتید فقط باید بدانید که روش مسدود کردن کارت بانکی به صورت غیر حضوری بانک شما به چه صورت است. نحوه ی ارائه این خدمت در بانک های مختلف متفاوت می باشد.

به طور مثال یک بانک ممکن است به صورت تلفنی این کار را برای مشتریان خود انجام دهد و یک بانک هم ممکن است علاوه تلفن ، به صورت اینترنتی هم این خدمت را ارائه نماید.

فقط قبل از همه این توصیه رو به شما می کنیم که حتما رمز دوم کارت بانکی خود را که مخصوص خرید اینترنتی می باشد همیشه از طریق عابر بانک دریافت نمایید.زیرا بعضی از بانک ها امکان مسدود کردن کارت بانکی را فقط در صورت داشتن رمز دوم دارند و همچنین اگر بانک شما سرویس مسدود کردن کارت را از طریق اینترنت ارائه دهد نیز لازمه آن داشتن اطلاعات کارت از جمله شماره کارت ، تاریخ انقضای کارت ، CVV2 (که روی کارت نوشته شده است( و رمز دوم کارت بانکی می باشد.ضمنا همه بانک ها سرویس مسدود کردن کارت را از طریق تلفن بانک ، اینترنت بانک و موبایل بانک را دارا می باشند و دیگر از ذکر این موارد برای هر بانک خودداری می کنیم. ( این خدمات به صورت پیش فرض برای حساب ها فعال نیستند ولی با مراجعه به شعبه بانک خودتان می توانید به سادگی درخواست فعال سازی این سرویس ها را نمایید )

در ادامه نحوه مسدود کارت های بانکی مختلف را به شما معرفی می کنیم:

بانک پاسارگاد : مشتریان بانک پاسارگاد با مراجعه به آدرس اینترنتی https://epay.bpi.ir/blockcard.aspx با داشتن اطلاعات کامل کارت بانکی خود که در بالا اشاره شد می توانند کارت بانکی خود را به صورت اینترنتی مسدود کنند.همچنین اگر به اینترنت دسترسی ندارید می توانید با شماره تماس 82890 مرکز ارتباط مشتریان بانک پاسارگاد تماس بگیرید.
بانک پارسیان : در سایت بانک پارسیان اطلاعاتی مبنی بر ارائه سرویس خاصی جهت مسدود کردن کارت بانکی وجود ندارد بنابر این ، اگر مشتری این بانک هستید و اینترنت بانک ، تلفن بانک یا موبایل بانک را ندارید بهترین کار تماس با شماره تلفن 84844000 - 021 مرکز ارتباط مشتریان بانک پارسیان می باشد.
بانک سامان : در سایت بانک سامان نیز اطلاعاتی در مورد سرویس ویژه جهت مسدود کردن کارت بانکی وجود ندارد پس بهترین کار برای این بانک نیز تماس با شماره تلفن 6422 – 021 مرکز ارتباط مشتریان بانک سامان می باشد.
بانک تجارت : در سایت بانک تجارت دو روش غیر حضوری جهت مسدود کارت معرفی شده است : روش اول مراجعه به آدرس اینترنتی https://pg.tejaratbank.ir/paymentGateway/blockCardInfo می باشد که این روش مستلزم داشتن اطلاعات کارت بانکی گم شده و همچنین رمز دوم اینترنتی می باشد.روش دوم تماس با شماره 1554 مرکز ارتباط مشتریان بانک تجارت می باشد.
بانک ملی : در سایت بانک ملی جهت مسدود کردن کارت بانکی شماره تماس 64140- 021 مرکز ارتباط با مشتریان بانک ملی معرفی شده است.
بانک ملت : در سایت باانک ملت روشی غیر حضوری جهت مسدود کردن کارت بانکی معرفی نشده است پس بهترین کار جهت این کار تماس با شماره تلفن 1556 از تهران ، مرکز ارتباط مشتریان بانک ملی و شماره تلفن 82488 – 021 مرکز ارتباط با مشتریان بانک ملی برای شهرستان ها می باشد.
بانک اقتصاد نوین : روش غیر حضوری که این بانک جهت مسدود کردن کارت ارائه کرده است تماس با شماره تلفن 48031000 – 021 سامانه ارتباط با مشتریان بانک اقتصاد نوین است .
بانک قوامین : در سایت بانک قوامین جهت مسدودی کارت بانکی شماره تلفن 5151 – 021 ، داخلی های 1012 و 1913 معرفی شده است.
بانک رفاه : در سایت بانک رفاه نیز اطلاعات در مورد وجود سرویس خاصی جهت مسدود کردن غیر حضوری کارت بانکی پیدا نشد و بهترین کار تماس با شماره تلفن 8525 – 021 می باشد.
بانک انصار : در سایت بانک انصار نیز اطلاعاتی در مورد وجود خدماتی خاص برای مشتریان این بانک جهت مسدود کردن کارت بانکی شان وجود ندارد و بهترین کار تماس با شماره تلفن 096300 سامانه ارتباط با مشتریان بانک انصار می باشد.

منبع: وکیل سلام

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۶۲°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۴.۱۲ km/h
رطوبت:۱۲%
 
۱۲.۶۲ | ۱۲.۶۲
تصاویر