کد خبر: ۱۱۵۹
دادگاهی در آمریکا سامسونگ را به دلیل کپی‌برداری از طراحی آیفون به پرداخت جریمه‌ای ۵۳۳ میلیون دلاری محکوم کرد. این جریمه مربوط به یکی از شکایت‌های اپل و سامسونگ از یکدیگر است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 30

 

اپل و سامسونگ سال‌هاست که درگیر چند پرونده قضایی هستند. این دو رقیب بزرگ تولیدکننده گوشی‌های هوشمند بارها از یکدیگر به دادگاه شکایت کردند.

حال دادگاهی در ایالت کالیفرنیای آمریکا سامسونگ را به دلیل نقض حق اختراع در زمینه طراحی یا به طور مشخص کپی‌برداری از طراحی آیفون مجرم شناخته و این تولید کننده کره‌ جنوبی را به پرداخت جریمه‌‌ای ۵۳۳ میلیون دلاری به رقیب آمریکایی خود اپل محکوم کرده است.

سامسونگ همچنین به دلیل نقض اختراع در زمینه عملکرد آیفون به پرداخت ۵ میلیون دلار جریمه محکوم شده است.

اپل با انتشار بیانیه‌ای صدور این حکم را یک "پیروزی اخلاقی" خوانده و تأکید کرده است: «در این پرونده از روز نخست مسئله ما چیزی فراتر از پول بود. اپل با طراحی آیفون دنیای گوشی‌های هوشمند را متحول کرد و حقیقت اینجاست که سامسونگ به سادگی طرح ما را کپی کرد.»

احکام صادر شده مربوط به پرونده شکایتی است که اپل سال ۲۰۱۱ میلادی علیه سامسونگ مطرح کرد. در آن سال سامسونگ به پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار جریمه به اپل محکوم شد، اما این رأی را نپذیرفت و درخواست تجدیدنظر کرد.

صدور حکم جریمه کنونی نیز به معنای پایان کشمکشی هفت ساله میان سامسونگ و اپل نیست چون سامسونگ می‌تواند برای رأی صادر شده نیز درخواست تجدیدنظر کند. البته این شرکت هنوز در مورد اینکه درخواست تجدیدنظر خواهد کرد یا خیر اظهارنظر نکرده است.

 

برچسب: اپل ، سامسونگ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :