کد خبر: ۱۱۱۰
طبق آمار منتشر شده از سوی شرکت جهانی داده‌ها (آی‌دی‌سی) عرضه جهانی تبلت در سه ماهه آغازین سال جاری ۲۰۱۸ میلادی نسبت به سال قبل کاهش زیادی داشته است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 May 17

این کاهش نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد گزارش شده است. به گونه‌ای که فروش و عرضه تبلت از ۳۵.۸ میلیون دستگاه در سال قبل به ۳۱.۸ میلیون دستگاه در سال جاری رسیده است.

در این میان اما فروش تبلت‌های اپل (آی‌پد پرو) نزدیک به سه درصد رشد داشته است. شرکت اپل، عنوانِ بزرگ‌ترین و برترین عرضه کننده دستگاه‌های تبلت را به خود اختصاص داده و سامسونگ و هواوی به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند.

اپل توانسته حدود ۹ میلیون دستگاه تبلت را بفروشد که از این تعداد حدود ۱.۸ میلیون از آن، آی‌پد پرو بوده است.

اپل آی‌پد جدید خود را در ماه گذشته و در اواخر سه ماهه آغازین سال جاری ۲۰۱۸ میلادی رونمایی کرد. نسخه ششم آیپد دو تغییر عمده داشته است. این دو تغییر شامل استفاده از تراشه پردازنده A10 Fusion و پشتیبانی از قلم است. ویژگی دوم اولین بار است که به این رده از دستگاه‌های آیپد راه پیدا می‌کند.

اپل این آیپد جدید را برای رقابت با کروم‌بوک‌های گوگل در محیط‌های آموزشی روانه بازار کرده است، از همین رو محصول جدید آسیب‌پذیری کمتری در افتادن و برخورد به زمین دارد. به‌نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد با استفاده از بازار محصولات آموزشی فروش تبلت‌هایش را افزایش دهد.

اپل فضای ذخیره‌سازی رایگان iCloud را نیز برای دانش‌آموزان از پنج گیگابایت به ۲۰۰ گیگابایت افزایش داد و این موضوع سرویس‌ اپل را به گزینه‌ای مناسب برای پشتیبانی (بک‌آپ) اطلاعات آیپد و استفاده از سرویس عکس اپل بدل می‌کند.

در مقابل اپل، سامسونگ اوضاع چندان خوبی دراین بخش از بازار ندارد. عرضه تبلت‌های سامسونگ نسبت به سال گذشته، ۱۱ درصد کاهش یافته است. برخی از کاربران تبلت به جای تبلت‌های سامسونگ به سمت استفاده از تبلت‌های چینی رفته‌اند.

در این میان شرکت‌های چینی که سعی در کپی‌برداری از روش‌های شرکت مایکروسافت در ساخت تبلت‌های چند کاره را دارند، توانسته‌اند تا حدودی وضعیت خود را بهبود بخشند. عرضه تبلت‌های چینی هواوی در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است. فروش تبلت‌های هواوی بیشتر در منطقه آسیا و اقیانوسیه بوده و به تازگی در اروپا نیز در حال رشد است.

در مکان‌های چهارم و پنجم شرکت‌های لنوو و آمازون قرار دارند.

در چند سال اخیر با بزرگ شدن صفحه تلفن‌های همراه بسیاری ترجیح می‌دهند به‌جای استفاده از تبلت از تلفن‌های همراه خود استفاده کنند. البته شرکت‌های مختلف هم سعی دارند با تبدیل تبلت‌های خود به دستگاه‌های چند کاره باعث افزایش فروش این محصولات شوند.

برچسب: موبایل ، تبلت ، Tablet
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :