درآمد زنان آلمان به طور متوسط ۲۱ درصد از مردان این کشور کم‌تر است. اما چهار حوزه در بیش از ۷۰ حوزه کاری آلمان وجود دارد که زنان از نظر درآمد از مردان پیشی گرفته‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 17

 

 راه و ساختمان
حیرت‌انگیز آن است که زنان آلمانی درست در حوزه‌ای که تصور می‌شود مردانه باشد گوی سبقت را هر چند با اختلافی اندک از نظر درآمد از مردان ربوده‌اند: در حوزه مهندسی راه و ساختمان درآمد متوسط ماهانه مردان ۳۷۲۸ و زنان ۳۷۳۰ یوروست.

تعلیم و تربیت
در حوزه‌هایی که با "تعلیم و تربیت" سر و کار دارند مردان به طور متوسط ۱۳درصد بیشتر در می‌آورند: درآمد ماهانه متوسط مردان ۴۶۶۹ یورو و زنان ۴۱۳۱ یوروست.

حمل و نقل
طبق آمار، در حوزه حمل و نقل، مثلا حمل و نقل بین شهری درآمد زنان با اختلاف مشهود ۵درصدی بالاتر از مردان است. درآمد زنان در حوزه ساخت و ساز بیش از ۲درصد و در خدمات پیک و پست نیز ۰/۲ درصد بیشتر است.

حقوق
اما در حوزه مشاوره حقوقی و مالیاتی و حسابرسی حقوق دریافتی مردان به مراتب از زنان بیشتر است. درآمد متوسط مردان این حوزه ۶۴۳۴ و زنان ۳۴۷۸ یوروست. در این‌جا مردان تقریبا دوبرابر زنان حقوق دریافت می‌کنند.

ورزش، تفریح و سرگرمی
در حوزه‌های ورزش، تفریح و سرگرمی درآمد ماهانه زن و مرد آلمانی بیشترین تفاوت را دارد: در این حوزه مردان به طور متوسط ۵۷۰۱ و زنان ۲۷۷۲ یورو در ماه در می‌آورند. یعنی دستمزد ماهانه متوسط مردان ۱۰۶ درصد بیشتر از زنان است.

تحقیق و توسعه
در حوزه تحقیق و توسعه نیز مردان از نظر مالی از همکاران زن پیشی گرفته‌اند: درآمد متوسط ماهانه زنان ۴۳۳۴ و مردان ۵۵۷۷ یوروست که به معنای جلو بودن ۲۹درصدی دستمزد مردان است.

هوانوردی
در رشته هوانوردی در آلمان می‌توانید خوب پول در بیاورید، اما به این شرط که مرد باشید. در این رشته حقوق ماهانه متوسط مردان ۷۶۹۴ و زنان ۳۸۸۳ یوروست. یعنی درآمد متوسط یک مرد در این رشته ۹۸درصد از یک زن بیشتر است.

در آشپزخانه‌ها و غذاخوری‌ها
در آشپزخانه‌ها و غذاخوری‌‌ها حقوق ماهانه متوسط مردان ۱۴درصد بیشتر از زنان است. به بیانی دقیق‌تر: زنی که پای اجاق یا جایی دیگر در این حوزه کار می‌کند به طور متوسط ۲۱۵۵ یورو در ماه در می‌آورد در حالی که همکار مرد ۲۴۵۶ یورو عایدش می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آب و هوا
كمينه:۲۰.۰۸°
بیشینه:۲۰.۰۸°
وضعيت:نيمه ابري
سرعت باد:۵.۱۴ km/h
رطوبت:۱۰%
 
۲۰.۰۸ | ۲۰.۰۸
تصاویر