یک زن استرالیایی که به دروغ گفته بود سرطان پیشرفته دارد، به سه ماه زندان محکوم شده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 13

حنا دیکنسون ۲۴ ساله، به دروغ به پدر و مادرش گفته بود باید برای درمان سرطان به خارج از کشور برود و با این کلک ۳۱ هزار دلار آمریکا (۴۲ هزار دلار استرالیا) پول جمع کرده بود.

به گفته دادگاه، مادر و پدر حنا از دوستان و آشنایان کمک گرفته بودند تا این پول را جمع کنند. حنا دیکنسون بیشتر این پول را خرج گشت و گذار و تعطیلات کرده بود.

دادگاه ملبورن این زن استرالیایی را در هفت مورد کسب مال با فریب مجرم شناخت.

دیوید استراواگی، قاضی دادگاه هنگام صدور حکم او گفته بود "از اعتماد عمومی و تمایل مردم به همدلی و کمک سوءاستفاده شده است. اینها مردمی هستند که کار می‌کنند و به سختی پول در می‌آورند."

براساس شواهدی که به دادگاه ارائه شده، یکی از کمک‌کننده‌ها ده هزار دلار استرالیا به خانواده دیکنسون داده بود آن هم وقتی که خودش تحت درمان سرطان بود و به‌تازگی از بیمارستان مرخص شده بود.

یکی دیگر هم در چهار قسط به خانواده دیکنسون کمک کرده بود.

ماجرا وقتی علنی شد که یکی از کمک‌کننده‌ها عکس‌های حنا دیکنسون را در حال خوشگذارانی در فیسبوک او دید.

وکیل حنا دیکنسون گفته بود که باید مجازات زندان موکلش بخشوده شود چون زندگی‌ او از این رو، به آن رو شده است.

او پرونده موکلش را با یک مورد دیگر مشابه مقایسه و استدلال کرده بود که میزان مبلغی که موکلش دریافت کرده بسیار کم‌تر از پرونده مشابه بوده است. اشاره او به وبلاگ‌نویسی است که با گفتن این دروغ که سرطان مغز دارد، ۴۲۰ هزار دلار کانادا کلاهبرداری کرده بود.

اما قاضی دادگاه گفت که نمی‌توان دو پرونده را با هم مقایسه کرد و دادگاه مجبور است راهکاری بیابد که دیگران را از چنین کارهایی باز دارد..

احتمال دارد حنا دیکنسون به حکم صادر شده اعتراض کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آب و هوا
كمينه:۲۰.۱°
بیشینه:۲۰.۱°
وضعيت:نيمه ابري
سرعت باد:۷.۲ km/h
رطوبت:۱۲%
 
۲۰.۱ | ۲۰.۱
تصاویر